maandag 12 mei 2008

Kathleen Edwards from Ottowa - Canada

De Canadese Kathleen Edwards is al weer enige jaren een van mijn favorieten. Oorzaak: haar eerste CD "Failer" uit 2003 is een van de mooiste CD's uit mijn verzameling. Elk nummer is een belevenis.

Recent is haar 3e CD verschenen. De titel van de CD luidt "Asking for flowers". De CD haalt bijna het niveau van "Failer". De mooiste nummers zijn "Asking for flowers" en met name "Goodnight, California". Dat nummer zou eigenlijk veel vaker moeten worden gedraaid.
Wat maakt de muziek van Kathleen Edwards zo mooi. Haar donkere stem en het volle geluid van haar band.

Ze komt naar Nederland en wel op 18, 19 en 20 juni in resp. Groningen, Amsterdam en Den Bosch. Dit keer - denk ik - zonder de support van Canada. De laatste keer dat ik er zag was in Paradiso een aantal jaren geleden. Ik denk daar met veel genoegen aan terug. Dus naar een van haar concerten in juni. Tot dan.

Een karakteristiek nummer "Back to me" van haar tweede CD op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=e8QhGxMYQPM&feature=related.

Voor meer nummers verwijs ik jullie graag naar youtube.com.

Geen opmerkingen: