zaterdag 26 december 2009

Jaarlijst 2009 en de memorabelste concerten van 2009

2009:Een erg mooi muziekjaar.

Zoals te doen gebruikelijk hierbij mijn jaarlijst van 2009.

1. Monsters of Folk - Monsters of Folk
2. The Low Anthem - Oh Miy God, Charlie Darwin
3. Wilco - Wilco (The Album)
4. Steve Earle - Townes
5. Loudon Wainwright III - High Wide & Hansome (The Charlie Poole Project)
6. Martha Wainwright - Sans Fusils, ni souliers, a Paris
7. Lucinda Williams - Little Honey
8. Levon Helm - Electric Dirt
9. Leonard Cohen - Live in London
10.Bob Dylan - Tel Tale signes: The bootleg series vol 8.

Vergeten: a Friend Of A Friend van de Dave Rawlings Machine. Werkelijk prachtige CD, die eigenlijk op mijn lijst had moeten staan.
De mooiste concerten van 2009 waren die van
  • The Low Anthem in de Duif te Amsterdam,
  • Wilco in Paradiso in Amsterdam,
  • Leonard Cohen in Antwerpen en
  • Wainwright Christmas in the Royal Albert Hall in London.
  • John Gorka en Richard Shindell tijdens Naked Song 2009 te Eindhoven.
  • Fleetwood Mac in Ahoy Rotterdam
En dan vergeet ik vele concerten die ik o.a. nog in In The Woods heb mogen meemaken. Aan een persoon wil ik nog speciale aandacht besteden, zijde Tim Grimm.

Tijdens Naked Song 2009 heb ik ook geluisterd en gesproken met Van Dyke Parks. Hij heeft de muziek op de CD van Inira George gecomponeerd.

Geen opmerkingen: